Sanne Verbist

Sanne Verbist

Voor Sanne is de liefde voor reptielen, in tegenstelling tot vele andere leden van ReptiSchool, vrij laat aangewakkerd. Ze had tijdens haar jeugd, zoals vele andere meisjes een nogal negatief beeld over reptielen. Ze dacht dat reptielen gevaarlijke dieren waren en had toen nog geen idee over hoe schattig en mooi ze wel kunnen zijn. Ze was het perfecte voorbeeld voor het aloude gezegde 'onbekend is onbemind'.

Haar vooroordelen werden zeer makkelijk en vluchtig van de baan geveegd toen ze Maxim leerde kennen. Hij liet haar kennis maken met zijn passie en toonde haar dat niet alle reptielen gevaarlijk zijn en dat in elk van hun een onmetelijke schoonheid verborgen zit. Hij nam haar mee naar de zoo, toonde haar verschillende boeken en documentaires én vergezelde haar bij verschillende evenementen en beurzen waar reptielen te zien waren. Sanne verloor haarzelf in de varieteit aan en opende voor eens en altijd haar ogen.

Samen met Maxim nam ze na enige tijd de beslissing om ook te starten met de hobby. Als eerste diertje namen ze een reuzen daggekko in huis. Even nadien volgde nog een baardagame! Het blijft natuurlijk verder kriebelen om de collectie uit te breiden! Door hun brede interesses weten ze beiden nog niet goed welke dieren ze nog aan hun collectie zullen toevoegen.

Sanne houdt vooral van de kleurrijke reptielen. Zo houdt ze van de familie van de daggekko's en vindt ze vele slangen er bovennatuurlijk uitzien. Het fascineert haar hoe Moeder Natuur zo'n mooie kleurencombinaties heeft kunnen realiseren in de kleinste diertjes. Ze bezoekt vandaag de dag graag reptielenbeurzen om zo steeds meer de sfeer van de hobby op te snuiven én om kennis te maken met nieuwe, voor haar onbekende soorten! Ze kan ook eens flink genieten van een goede documentaire over haar geliefkoosde dieren.

Sanne houdt ervan om erop uit te trekken met haar twee reptielenridders want... naast Maxim heeft ook haar zoontje Robbe het reptielenvirus al te pakken! Zo vindt ze het erg leuk om de vrije natuur te ontdekken en wilde dieren te spotten. Ook een bezoekje aan de zoo of een welverdiende citytrip mag zeker niet ontbreken!