Evelyn Mollet

Over ReptiSchool

ReptiSchool is een onderneming gestart door vier studenten Agro- en Biotechnologie aan de Hogeschool Gent in het jaar 2011...

Meer lezen?

E-mail: info@reptischool.be

Tel.:

+ 32 472.93.97.73

Contactformulier

Onze Voorwaarden

Lees aandachtig onze algemene voorwaarden alvorens een workshop te boeken.

Evelyn Mollet

Evelyn heeft altijd al een hart voor dieren gehad. In haar jonge jaren spendeerde ze haar vakanties met het zoeken van verschillende, kleine diertjes. Haar favorieten waren de snelle hagedissen en mooie kikkers en padden die ze kon terugvinden tussen de rotsen en onder de boomstronken. Zo kon ze uren gefascineerd blijven doorzoeken naar alle wondertjes die de natuur te bieden had.

Het bekijken van documentaires op televisie was ook een van haar favoriete bezigheden. Ze liet geen enkele kans voorbijgaan om bij te leren over de dieren van onze wereld.

Toen ze achttien jaar was, ging ze met haar vriendje (én ReptiSchool-lid) Geoffrey naar de dierentuin. Daar voelde ze voor het eerst de ‘kriebel’ die vele reptielenfanaten ervaren in het begin van hun verhaal. Ze werd op slag verliefd op de reuzen daggekko, een prachtig dier afkomstig uit Madagascar. Deze grote, groene en lenige dieren spraken tot haar verbeelding... het was liefde op het eerst zicht.

De droom om ze zelf te houden en te verzorgen, ontkiemde. Het was vanaf dat moment dat ze voor eens en altijd betoverd was door de schoonheid van deze exotische dieren. En... ze had haar gelijke gevonden! Ook Geoffrey had het virus flink te pakken.

Op 29 september 2010 namen ze de ultieme beslissing om hun eerste reptiel aan te schaffen. Het werd Dalu, een baardagame én een weldoordachte keuze! Het inrichten van een habitat voor hun nieuwe huisgenoot was een ervaring om nooit te vergeten.

Sindsdien is zoals bij velen het reptielenvirus zich meer en meer beginnen vestigen bij het koppel en al snel volgden er nog meer huisgenoten. Namelijk luipaardgekko’s, een blauwe stekelleguaan, een reuzen daggekko, een namibische rotsagame, krokodilsalamanders én een vogelspin. Dit laatste was een grote stap voor Evelyn, ze had immers al heel haar leven angst van spinnen. Langzaamaan overwon ze haar schrik voor deze harige ‘achtvoeters’ en nu zou ze niet meer zonder kunnen!

Momenteel werkt Evelyn als maatschappelijk assistent en kijkt ze uit om samen te wonen met Geoffrey. Haar droom is om later een groot, natuurlijk vivarium te hebben om een koppeltje reuzen daggekko’s in te houden. Een stukje jungle in huis weliswaar.

In haar vrije tijd verzorgt ze haar diertjes, doet ze aan fitness, spinning, volgt ze Franse les en spreekt ze af met haar vrienden. Ook reizen is een van haar favoriete bezigheden! Een van hun mooiste reizen was een reis naar Thailand in 2013. Hier heeft ze enkele prachtige dieren in hun natuurlijke leefomgeving kunnen observeren! De dieren die haar het meest zijn bijgebleven, waren de verschillende varanen, skinken, slangen en gekko’s die ze ginds hebben gezien!