Geoffrey Verhofsté

Over ReptiSchool

ReptiSchool is een onderneming gestart door vier studenten Agro- en Biotechnologie aan de Hogeschool Gent in het jaar 2011...

Meer lezen?

E-mail: info@reptischool.be

Tel.:

+ 32 472.93.97.73

Contactformulier

Onze Voorwaarden

Lees aandachtig onze algemene voorwaarden alvorens een workshop te boeken.

Geoffrey Verhofsté

De interesse naar reptielen en amfibieën is zoals velen ook voor Geoffrey begonnen in de zoo. De eerste plek die hij altijd als eerste bezocht in eender welke dierentuin was de reptielenafdeling. Hij was toen het meest gefascineerd door krokodillen, alligators en zeeschildpadden.

Als kleine jongen droomde hij ervan om elke dag bij deze dieren te kunnen zijn, ze te kunnen bewonderen en over hen te leren. Natuurlijk weet iedereen dat dit geen dieren zijn om in huis te halen. Toch schrikte hem dit niet af en bleef hij zich gedurende zijn jonge jaren inlezen en leerde hij dagelijks bij over zijn droomdieren. Zijn eerste liefde was de reuzen daggekko uit Madagascar. Het felgroene dier met rode strepen en stippen leek net uit een film te komen.

Na veel boeken te hebben gelezen en mensen om uitleg te hebben gevraagd over deze soort, besloot hij om alsnog niet door te gaan met zijn idee om dit dier in gevangenschap te houden. Vele hobbyisten raadde hem aan om te beginnen met dé hagedissensoort bij voorkeur voor beginners, de baardagame. Uiteindelijk startte Geoffrey op 18 jarige leeftijd definitief met de reptielenhobby.

Momenteel houdt Geoffrey diverse terrariumdieren, waaronder de blauwe stekelleguaan, krokodilsalamanders, de namibische rotsagame, de reuzen daggekko, luipaardgekko’s en een vogelspin. Hij is vastberaden om zich nog meer te verdiepen in de andere soorten die hem kunnen bekoren en uiteindelijk ook deze dieren te houden.

Momenteel informeert hij zich het meeste over verschillende amfibieën, waaronder vele boomkikkersoorten en de grootste pad ter wereld, de reuzenpad. Ook helmskinken staan op zijn verlanglijstje.

Hij aanziet zijn liefde voor koudbloedigen als een steeds groeiende passie die hem verder en verder brengt bij diersoorten die tot de verbeelding spreken. Hij kan moeilijk met zekerheid zeggen wat voor hem nu de meest interessante dieren zijn. Zijn interesses beperken zich niet tot één bepaalde familie of een bepaalde regio, zoals bij vele andere hobbyisten wél het geval is.

Indien hij de mogelijkheid zou krijgen, zou hij zich meer willen toespitsen op grotere, aquatische reptielen, zoals diverse schildpadden en krokodillen. Jammer genoeg is het huisvesten van deze dieren niet altijd eenvoudig, alsook niet altijd even veilig. Dit houdt hem natuurlijk niet tegen om als een sneltrein bij te leren over elk aspect van de hobby.

Momenteel werkt hij als onderzoeksmedewerker op de Universiteit van Gent. Hij verdiept zich door zijn huidige job erg in de anatomie en dan vooral de skeletstructuur van allerlei dieren. Dit zette hem aan om ook in de taxidermie aan de slag te gaan. Hij prepareert dus ook schedels en skeletten van reptielen en amfibieën en houdt zich bezig met het opzetten van allerlei diersoorten.

Zijn verdere hobby’s zijn voornamelijk sporten, waaronder basketbal. Verder fietst hij heel graag en trekt hij wekelijks het neopreen aan om te gaan diepzeeduiken. Zijn grootste dromen zijn dan ook om ooit eens tussen de zeeschildpadden en krokodillen te duiken. Eén ervan is reeds uitgekomen in Thailand, waar hij zeeschildpadden heeft mogen bestuderen in hun natuurlijke habitat. Nu rest hem nog de krokodillen, let’s hope for it.