Workshops

ReptiSchool organiseert interactieve workshops, geschikt voor alle leeftijden, gaande van kleuterscholen en buitengewoon onderwijs tot het secundair onderwijs! Ook workshops voor speelpleinen en jeugdbewegingen zijn mogelijk.

Gedurende een workshop wordt een heel gamma aan reptielen en amfibieën aan de leerlingen voorgesteld. Zo komen er hagedissen, slangen,  schildpadden, kikkers en salamanders aan bod!

Een workshop wordt steeds voorzien van een deskundige uitleg, aangepast aan de leeftijd en/of het leerschema van de leerlingen. Alles draait rond het veilig ‘hands-on’ contact met de dieren. Iedereen krijgt de kans om de dieren van dichtbij te bekijken en zelfs aan te raken!

Graag toch een leuk aandenken?

Boek een extra fotosessie van 30 minuten!

DSC_0067777µ

Ander publiek?

Contacteer dan het H.E.R.P., onze afdeling voor volwassenen en studenten! Voor hoger onderwijs voorziet het H.E.R.P. hanteerpractica en gastlessen omtrent verschillende onderwerpen.

Surf naar www.herp.be

Kleuterschool:

Kinderen uit de kleuterklas leren tijdens de workshops allerhande weetjes over de dieren, hun leefomgeving en hun gedragingen.

Basisschool:

Leerlingen uit de basisschool krijgen al wat meer info op hun bord! Speciale aanpassingen, evolutie, dieet en een deel van de voorplanting komt aan bod.

Middelbaar:

Bij studenten van het secundair onderwijs worden er verscheidene gevorderde onderwerpen aangehaald. Deze kunnen gaan over de anatomie en fysiologie van de dieren tot de fylogenie, bedreigingen, ziekten en conservatie.

Tehuizen & Zorginstellingen:

Ook voor ouderen of mensen/kinderen met een beperking staan wij paraat om een leuke dag in te plannen!

Interesse?

Stuur ons een mailtje om de prijzen en voorwaarden te ontvangen!