Over ReptiSchool

Wat is ReptiSchool?

ReptiSchool is een initiatief van het Herpetological Education & Research Project (H.E.R.P. BV) dat instaat voor het organiseren van educatieve activiteiten rond koudbloedige dieren voor de kinderen en jongeren.

Het initiatief is gestart door vier studenten Dierenzorg aan de Hogeschool Gent in het jaar 2011. Het project was vanaf de eerste dag een enorm succes! Op vrijdag 17 mei 2013 behaalde het team van ReptiSchool de 2de plaats in de PakAan wedstrijd van UNIZO!

Vandaag de dag organiseert ReptiSchool met een collectief van professionele biologen en dierenverzorgers heel wat educatieve en diervriendelijke workshops doorheen heel België en Nederland.

Logo 2011

Logo 2016

Wat doen wij?

ReptiSchool organiseert leuke activiteiten rond reptielen en amfibieën voor kinderen en jongeren in zowel België als Nederland! Tijdens onze activiteiten komt het publiek op een veilige en diervriendelijke manier ‘hands-on’ in contact met slangen, hagedissen, schildpadden, kikkers, salamanders en nog veel meer.

Wij bieden workshops aan voor alle leeftijden en komen langs op scholen, speelpleinen en tehuizen. Liever een intieme ontmoeting met reptielen en amfibieën bij je thuis? Dat kan! Onze kinderfeestjes zijn razend populair!

Voor de échte liefhebbers organiseert ReptiSchool jaarlijks zomerkampen waar je een hele week lang kan bijleren over deze fantastische dieren!

Waar je ook voor kiest, al onze activiteiten zijn steeds aangepast het niveau van het publiek. De jongsten maken op een speelse wijze kennis met reptielen en amfibiëen, terwijl de studenten van het middelbaar een leerrijke uiteenzetting krijgen over de biologie van deze unieke dieren.

Blije gezichten gegarandeerd!

Wat is ons Doel?

ReptiSchool wil kinderen kennis laten maken met deze prachtige dieren en het algemene beeld van reptielen als vieze, nutteloze en gevaarlijke dieren uit de wereld helpen.

Ook wil ReptiSchool de toestand van reptielen in gevangenschap en de problemen met de exotische dierenhandel aankaarten.